PLAN BADAŃ EDUKACYJNYCH
w Publicznej Szkole Podstawowej im. Ignacego Łukasiewicza w Podgrodziu w roku szkolnym 2023/2024
Cel badań edukacyjnych:
1) informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych oraz o postępach w tym zakresie;
2) udzielanie uczniowi pomocy w nauce poprzez przekazanie informacji o tym, co zrobił dobrze i jak powinien się dalej uczyć;
3) udzielanie wskazówek do samodzielnego planowania własnego rozwoju;
4) motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce.
Klasa | Rodzaj diagnozy | Przedmiot | Obszar badań | Termin realizacji | Odpowiedzialni |
II |
Badanie kompetencji przedmiotowych |
Edukacja wczesnoszkolna | Rachunek pamięciowy, czytanie ze zrozumieniem | Luty 2024 | E. Król |
III | Końcowa (po I etapie ed.) | Edukacja wczesnoszkolna |
Skala ryzyka dysleksji |
Maj 2024 |
M. Pazdyk K. Jajko |
IV | Wstępna | Matematyka | Badanie umiejętności uczniów | Maj 2024 | A. Tarczoń |
V |
Badanie kompetencji przedmiotowych |
Informatyka |
Bezpieczne korzystanie z Internetu. Krytyczne analizowanieinformacji uzyskanych z różnych źródeł |
Czerwiec 2024 | M. Nykiel |
VI |
Badanie kompetencji przedmiotowych |
Geografia |
Umiejętność analizy treści poleceń, odczytywanie tabel, diagramów, wykresów |
Czerwiec 2024 | M. Kut |
VII |
Badanie kompetencji przedmiotowych |
Fizyka, matematyka, język angielski |
Umiejętności programowe uczniów Próbny egzamin „ósmoklasisty” |
Czerwiec 2024 Maj 2024 |
E. Szewc A. Tarczoń K. Pazdan-Kolak A. Tarczoń K. Pazdan-Kolak B. Świerczek |
VIII |
Przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty |
Język polski, matematyka, język angielski |
Próbny egzamin ósmoklasisty
Test wiedzy i umiejętności (zadania zamknięte) Test wiedzy i umiejętności (zadania otwarte) |
Listopad 2023 Kwiecień 2024 Styczeń 2024 Marzec 2024 |
A. Tarczoń K. Pazdan-Kolak B. Świerczek |
Po przeprowadzeniu badania edukacyjnego każdy nauczyciel: